Hiányosságok

Mindenkinek vannak olyan nagy filmjei, amelyeket még nem látott. Például én is csak az idén néztem meg a Donnie Darkót, pedig már jó pár éve a polcomon volt. Ezen az alkotáson kívül viszont még sok olyan nagy film van, ami eddig kimaradt az életemből Íme a lista!

A zongorista
Száll a kakukk fészkére
Isten városa
Az élet csodaszép
Léon, a profi
Apokalipszis most
Az élet szép
Taxisofőr
A mások élete
Mechanikus narancs
Arábiai Lawrence
Cinema Paradiso
Oldboy
Amadeus
Dühöngő bika
A nagy szökés
Tron
Szemtől szemben
A sebhelyesarcú
A nagy Lebowski
A szarvasvadász
A szakasz
Titanic
Butch Cassidy és a Sundance kölyök
Hotel Ruanda
Annie Hall
Vérző olaj
Gandhi
Mielőtt felkel a Nap
Hair
Gattaca
A Sólyom végveszélyben
A tizedes meg a többiek
Álom luxuskivitelben
Kamaszkorom legszebb nyara
Rekviem egy álomért
Szegénylegények
Körhinta
Hannibál tanár úr
Chicago
Egy csodálatos elme
Egy asszony illata
Miss Daisy sofőrje

Nagyjából ez volt az én szégyenlistám. Melyikkel kezdjem a pótlást? A néhány éves alkotásokat még nem vettem számításba, de természetesen azok közül is van jó pár nagy film, amit még nem láttam.

Kategória: film
Címke:
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) Hiányosságok bejegyzéshez

  1. symor szerint:

    Ebből a listából kötelező, vagyis mindenképp a megnézendők elejére kerülő filmek a következők:

    Száll a kakukk fészkére
    Isten városa
    Léon, a profi
    Apokalipszis most
    Arábiai Lawrence
    Cinema Paradiso
    Oldboy
    Szemtől szemben
    A szakasz
    Butch Cassidy és a Sundance kölyök
    Mielőtt felkel a Nap
    A tizedes meg a többiek
    Rekviem egy álomért

    A többire ráérsz később is, de ezek annyira alapművek, hogy amíg nincsenek a látottak listáján nem ülhetsz kerékpárra 😀

  2. Flanker szerint:

    Gondolom segít, ha bepromózunk ezekből párat, hozzá tudok tenni inputot itt-ott, meg segít a rangsorolásban. Persze van a listán jó pár, amit én se láttam.

    Száll a kakukk fészkére: Sajátos pszihodráma, érdemes megnézni.
    Léon, a profi: Nemrég néztem újra, még mindig üt. Reno egyik legjobb alakítása, Gary Oldman-ről nem is beszélve.
    Apokalipszis most: Én ezzel kezdeném. A hosszabb verzió majd 3,5 óra, de megéri. Szürreális jelenetek vannak benne, üt az egész.
    Taxisofőr: Ezt fél éve néztem meg én is, megérte.
    A mások élete: Nem rossz, kiváló korrajz.
    Mechanikus narancs: Kurbick, csak ennyit mondok. Az egyik legkeményebb társadalomkritika, ami 4 évtized után is frissnek hat, nem véletlenül.
    Oldboy: Jó film, de nálam nem ütött akkorát, mint a hype körülötte
    Tron: Tavaly láttam, kicsit már kevés volt 30 év után.
    Szemtől szemben: Nemrég néztem újra, hatalmas film, olyan színészgárdával még a mellékszerepekben is, hogy ihaj.
    A szakasz: Lásd szemtől szemben, csak sokkal brutálisabb.
    Titanic: Sokkal rosszabbat vártam, férfiként is nézhető, de azért ne vedd előre..:D
    Hotel Ruanda: Moziban láttam angolul, felirat nélkül. Jól meg van csinálva, de nem az a sokszor nézős, klasszikus.
    Vérző olaj: Komoly karakterdráma, de kicsit lassú. nálam a lista közepén lenne
    Hair: Felnőttként jobban átéltem, mint 25 éve, amikor először láttam. Nem szeretem a musicalt, sőt, de ez jó.
    Gattaca: Nagyon jó társadalomrajz/sci-fi keverék
    A Sólyom végveszélyben: Az egyik legrealisztikusabb katonai film, amit valaha csináltak. Erősen javasolt egy jó térhatású hangrendszer/fülhallgató hozzá. Méregerős szereplőgárda
    A tizedes meg a többiek: Nálam az egyik legjobb, legszórakoztatóbb magyar film, hatalmasokat szoktam röhögni rajta
    Egy csodálatos elme: Egynek elmegy, jó színészi játék, a lista alsó részére kerülne nálam
    Egy asszony illata: Al Pacino megérdemelt Oscar-ja, az élet élvezetéről.

    Röviden ennyi…:)

  3. Desmond Wallace szerint:

    “amíg nincsenek a látottak listáján nem ülhetsz kerékpárra”

    Akkor ezt már ma elszúrtam. 🙂

    “Gondolom segít, ha bepromózunk ezekből párat”

    Igen. Pont ezért készítettem el a listát. Hátha így hamarabb ráveszem magamat a pótlásra. Egy régi filmet mindig nehezebb elkezdenem, mint egy újat.

  4. Messor On Kryel szerint:

    Én mivel kezdeném, első 5:
    Isten városa,
    Taxisofőr,
    León, a profi,
    Szemtől szembe,
    Rekviem egy álomért,

    aztán a többit sorba. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

