Kingsman: A titkos szolgálat

Azt már így az elején le kell szögeznem, hogy nem vagyok a kémfilmek nagy rajongója, de ez nem jelenti azt, hogy ne értékelném a műfaj jól sikerült darabjait. A Kingsman nem sorolható teljesen ebbe a kategóriába, mivel – a kémfilmek védjegyei mellett – erőteljesen jelen vannak benne a vígjátékelemek is.

Kingsman

Matthew Vaugh neve elég jól cseng a szakmában, mivel eddigi munkássága során egy hitvány alkotás se került ki a kezei közül. Engem különösen a Csillagpor nyűgözött le, de nagyon szerettem a Ha/Vert és az X-Men: Az elsőket is. A Kingman: A titkos szolgálat azonban nem lesz az új kedvencem.

A filmben vannak egészen jó jelenetek, és az ötlet is kiváló volt, de akadnak azért itt kevésbé jó húzások is, amelyek rontják az összképet. Például:

“Ha megmenti a világot… akkor csinálhatjuk seggbe.”

Ez tényleg vicces valakinek? Ez nálam a fingós poénok alatt helyezkedik el a humorskálán, mivel inkább szánalmas, mint poénos ez a stílus. A film másik gyenge pontja a főszereplő volt. Taron Egerton nagyon nem volt jó választás erre a szerepre, mivel a játéka teljesen hiteltelenné tette az egyes jeleneteket. Egyszerűen nem tűnt számomra hiteles kémnek.

Kingsman

Colin Firth viszont kiváló választás volt a rutinos ügynök szerepére, és ugyanez mondható el Samuel L. Jacksonról is, aki egy roppant különleges főgonoszt formálhatott meg ebben az alkotásban. Már csak azért is különleges, mert Valentine egy létező problémára talált rendkívül szélsőséges megoldást. Ők ketten egyáltalán nem okoztak csalódás, mivel a játékukkal jelentősen emelték a jelenetek fényét.

A pozitívumok között mindenféleképpen ki kell emelnem az első kocsmai bunyót, ami roppant elegáns betekintést nyújtott a Kingsman-ek világába. A negatívumok között viszont a templomi jelenetet kell kiemelnem, amit sokan dicsérnek, de én csak egy stílustalan akciójelenetet láttam.

Kingsman

Összességében azt kell megállapítanom, hogy szórakoztató film a Kingsman: A titkos szolgálat, de ebből egy maradandóbb alkotás is születhetett volna, ha a rendező nem hódolt volna be a mai trendeknek. Ennek hiányában viszont ez a film nem lesz maradandó alkotás. Kár érte, mert ebből valami több is lehetett volna. Értékelésem: 70%

ui.: A JB-s poén azért bejött.

Reklámok
Kategória: film
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) Kingsman: A titkos szolgálat bejegyzéshez

  1. Flanker szerint:

    A seggbe poén tökéletes motiváció volt, egy tesztoszterontól fűtött fiatal férfinak ennél több nem kell 🙂 Plusz oldotta a “győztes főhősé lesz fiatal lány főszereplő” klisét is.
    Nálam semmi gond nem volt a főszereplővel, de ez nyilván szubjektív.
    A templomi jelenet szerintem bravúros és kiváló volt, különösen a vége, a templom előtt.
    Ami klisés volt, az a főszereplő anyja szál a végén, az totál felesleges és sablonos volt.
    Számomra hatalmas élmény volt, rég röhögtem ennyire és élveztem akciókat ennyire filmben, nálam 95%.

  2. Skate szerint:

    Nekem is nagyon bejött a film. Annyira elmélyültem benne, el is felejtettem a nézése közben, Matthew Vaugh filmet követtek figyelemmel éppen. Így a templomos csavar váratlanul ért. 🙂 Nálam simán 9/10.

    Altesti poénok terén, ennyi számomra kevés, hogy kiverje a biztosítékot. Ezen a téren a Brüno a legprovokatívabb film, amit az elmúlt években láttam. Az is egy kiváló darab, viszont nagyon nehéz befogadni, hiába duzzad az erős társadalomkritikai töltettől a merész humora.

  3. elwindly szerint:

    Nekem is tetszett. A főhős az elmegy kategória volt, kicsit keresgélhettek volna még.

  4. jersey szerint:

    Emlékszem tömött moziban kellett megnéznem a filmet Valentin napon sok félresikerült nőtársammal körbevéve, akik még az előzetesek alatt is amiatt picsogtak a pasijuk vállán,amiért már csak erre kaptak jegyet a Szürke 50 árnyalata helyett, de még a tömeg sem tudott kizökkenteni a filmből, én imádtam minden egyes percét. Simán megüti a Kick/Ass és az X-Men:First Class szintjét, bár nekem is a Csillagpor a szívem csücske Matthew Vaughn filmjei között.
    Szerintem a színészek is rendben voltak és csak halkan megjegyezném, hogy szerintem Colin Firth még csuromvizes fehér inges Mr. Darcyként sem volt olyan lehengerlő, mint ebben a filmben.

Vélemény, hozzászólás?

