Aranyélet 1×01

Az Aranyélet az elő hazai HBO-sorozat, amit tényleg vártam. A Társas játékot néztem egy darabig, de nem volt igazán az én világom, így nem folytattam. A Terápia már az érdeklődésreceptoraimnál elvérzett, illetve a heti öt részes formula se igazán vonzott.

Az Aranyélet viszont már a témájával megvett magának, és nagy várakozások közepette ültem le vasárnap a pilot elé. A történet középpontjában a Miklósi család áll. A családfő piti bűnöző, aki mindenféle csalással, átveréssel szerzi meg azt az összeget, amiből fenn tudja tartani a család az aranyélet illúzióját. Az első részből szépen ki is derül, hogy mennyire arany is ez az élet.

Aranyélet 1×01

Thuróczy Szabolcs (Ketten Párizs ellen) alakítja Miklósi Attilát, aki már belefáradt ebbe az életbe, így elhatározza, hogy felhagy a bűnöző életmóddal. Erkölcstelenségben a felsége (Ónodi Eszter) tökéletes társa, és talán aljasságban túl is tesz a családfőn, miközben otthon élvezi a látszatélet napos oldalát. A házaspár már az első pillanatban az erkölcstelenségről tesz tanúbizonyságot, de nem lóg ki a sorból a fiuk sem, aki igazi felelőtlen kamasz.

A család egyetlen fehér báránya, Mira, aki mit sem sejt az apja tevékenységéről, és igazi jó kislányként éli a gimnazisták életét. Kíváncsi leszek arra, hogy milyen hatással lesz rá a kőkemény igazság.

Aranyélet 1×01

Dyga Zsombor (Egynyári kaland) volt a pilot rendezője, aki elég jó munkát végzett. Akadt egy-két különösen ötletes megoldása a majd’ egy óra alatt, de kevésbé jól sikerült jelenetekre is találtam példát. Természetesen a pilot csak a történet alapjait fektette le, de a főszereplőket elég jól megismerhettük belőle. A sztori viszont egy-két helyen kissé leült, nem volt végig kiegyensúlyozott a történetvezetés, ami a túl hosszú játékidő sara. Ezeket az alapokat 50 perc alatt is le lehetett volna fektetni.

A színészi alakítások viszont nagyrészt rendben voltak. Különösen Ónodi Eszter (Swing) játéka győzött meg, de Anger Zsolt (Fapad) is remek lesz a nagykutya szerepében. Thuróczy Szabolcs esetében viszont azt éreztem, hogy még nem kapta el rendesen ezt a karaktert.

Negatívumként meg kell még említenem a párbeszédeket, amelyek itt-ott bizony eléggé mesterkéltnek hatottak. A pilot leggyengébb része viszont az autósüldözés volt, ami fájóan bénácskára sikeredett, és ezen csak rontottak a premier plánok.

Aranyélet 1×01

Találtam tehát gyengeségeket ebben a bevezető epizódban, messze nem volt tökéletes kezdés, de az összkép még így is inkább pozitív. Örültem az apró csavarnak is, amit elsütöttek ebben a részben, az alkotók miatt pedig bizakodó vagyok a folytatást illetően. Egy halványabb 7/10-re tudom értékelni az 1×01-et. Akkor is, ha ennél lehegerlőbb kezdésre számítottam. A pilot nem fog mindenkinek tetszeni, de egy esélyt mindenképpen megérdemel az HBO új sorozata. Várom a második részt.

ui.: Dobos Evelin (Egynyári kaland) rövid felbukkanásának pedig különösen örültem.

Kategória: sorozat
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. csiki1991 szerint:

    Anyuka meg a fiuk karaktere engem egyenlőre irritál… Aztán remélem ez változik majd a jövőben… Anger Zsolt meg nagyon fura szakáll nélkül! 😀 Eddig a lányuk a legszimpatikusabb, bár ezen nem lepődtem meg, mert Döbrösi Laurát már az Egynyári kalandban is kedveltem. Viszont durva, hogy Dobos Evelin nekem elsőre fel se tűnt 😀

Vélemény, hozzászólás?

