Mentőexpedíció: Robinson a Marson

Ridley Scott ismét a sci-fi területére tévedt, de ezúttal nem ment annyira messzire, hiszen csak a szomszédos Marsig kalauzolja el a nézőket. A Mentőexpedíció az első Marson ragadt emberről szól. Mark Whatney-t halottnak hiszik a társai és a NASA is, de ő mégis túlélte a katasztrófahelyzetet, és valahogy megpróbálja túlélni ezt marasi kalandot.

Mentőexpedíció

A legnagyobb probléma az, hogy nincs elég kajája, a következő űrhajóra pedig még várnia kell pár évig. Mivel a barátságos marslakók se kopogtatnak a Lak ajtaján, így csak a leleményességére számíthat, ha szeretné még látni a szülőbolygóját. Erről a küzdelemről szól ez a történet, ami többnyire a valóság talaján ragad, és csak néhány esetben rugaszkodik el tőle.

A könyvet nagyon szerettem, így számomra a Mentőexpedíció volt az ősz legvártabb filmje. Ridley Scott összességében jó munkát végzett ezzel az adaptációval, de a katarzis elmaradt. A regény akkor is nagyobb élmény volt, ha a filmbe se igazán tudnék belekötni. Talán az volt a legnagyobb bajom a filmmel, hogy nem igazán volt csúcspont. Uralkodtak a humoros jelentek, de néha azért hosszabban is elidőzhetett volna a rendező ezen a kilátástalan szituáción, amelyet a földi jelenetekkel próbáltak megfűszerezni, de Watney marsi megpróbáltatásai sokkal érdekesebbek voltak.

A filmet ugyan ügyesen összerakta a veterán rendező, de nekem kellett volna valami plusz, ami miatt tényleg egy mérvadó sci-fi lenne a Mentőexpedíció. Picit talán igazságtalan vagyok, mert alapvetően remekül szórakoztam, és ez az alkotás biztosan szerepel majd nálam év kedvenceinél, de mégis van némi hiányérzetem.

Mentőexpedíció

A pozitívumok között viszont ki kell emelnem a lendületes történetvezetést és a színészi alakításokat. Matt Damon lubickolt ebben a szerepben, és azt hiszem, hogy jól érzett rá erre az alapvetően életvidám karakterre, aki a legnagyobb probléma közepette se adja fel a reményt, hanem megpróbál mindig valamit kitalálni a túlélés érdekében.

Összességében azt mondhatom, hogy elég jó moziélmény volt számomra a Mentőexpedíció. Lehet, hogy a regény nélkül még jobban élveztem volna, de akkor meg szegényebb lennék egy hatalmas olvasmányélménnyel. A hiányérzeteim ellenére se tudom igazán bántani a filmet, így indokoltnak látom a 80%-os értékelést. A Csillagok között azért mindenképpen maradandóbb alkotás a műfajon belül.

Kategória: film
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Mentőexpedíció: Robinson a Marson bejegyzéshez

  1. csiki1991 szerint:

    Én is baromira élveztem, a könyvet meg épp most olvasom és tényleg jobb egy picit a könyv. De ez mondjuk általában így szokott lenni…

  2. Flanker szerint:

    Nagyon jó film (könyvet nem olvastam), Müpával, Bálnával, csepeli hévvel 🙂
    Viszont én megfejtettem, mi a fő üzenete: több pénzt a NASA-nak!

Vélemény, hozzászólás?

