2015 legjobb sorozatai

(2014-es lista.) Egy év alatt elég sokat változott a toplistám, aminek több oka is van. Egyrészt nem mindegyik kedvencem hozott olyan jó részeket 2015-ben, hogy bekerüljön a legjobb tíz közé. Másrészt pedig sok olyan újonc jött, amelyek kérdés nélkül helyet találtak maguknak a TOP 10-ben.

Először fordul elő, hogy magyar sorozat is van az éves listámon, a tíz helyezett közül pedig nem sok olyan van, amelyik az amerikai országos csatornákat képviselné. Zárójelben a tavalyi helyezést találjátok, de csak négy olyan sorozat van, amelyik 2014-ben is szerepelt a listámon. A lista kizárólag az én nézőpontomat tükrözi.

10. Outlander – Az idegen /Starz/ (3)

Outlander tavasz banner

Az első évad második fele egy picit halványabb volt az elsőnél, de még így is kiemelkedett az Outlander a 2015-ös mezőnyből. Jó színészek, érdekes történet, lehengerlő látvány. Ha kevesebb lenne az öncélú jelenet, akkor még szebb lenne az összkép.

9. Aranyélet /HBO/ (-)

Aranyélet banner

Közel sem volt tökéletes az első évad, még nem nőttünk még fel a nemzetközi élmezőnyhöz, de határozottan jó az irány. Az Aranyélet az utóbbi évek legéletképesebb magyar sorozata, és ha sikerül levedlenie a gyermekbetegségeit, akkor a folytatás még jobb lehet.

8. The Expanse /SyFy/ (-)

The Expanse banner

Eddig csak négy részt láthattunk, de ez is elég volt ahhoz, hogy a SyFy új sci-fije berobbanjon a TOP 10-be. A BSG óta várok valami hasonló minőségre, és most úgy tűnik, hogy van még jó sci-fi a tévében. Egyszerűen jó nézni ezt az űrkalandot.

7. The Flash /The CW/ (-)

The Flash

Igazi szórakoztató képregénysorozat, amely könnyed és vicces, de közben az érzelmeket se hanyagolja. Tele van a sorozat szerethető karakterekkel, és villámgyorsan letelik az a heti 40 perc. Szerencsére a második évadra se csökkent a minőség.

6. The 100 /The CW/ (-)

The 100 banner

Lehet jó egy olyan posztapokaliptikus sorozat, amelyben tinik a főszereplők? Lehet. Szerencsére a The 100 esetében nem a tinidráma a hangsúlyos, hanem a történet. A második évadban végig a főszál dominált, és igazán kemény döntéseknek is a tanúi lehettünk.

5. Trónok harca (Game of Thrones) /HBO/ (5)

Trónok harca S5 banner

Lassan indult be az évad, de a második felére felpörögtek az események, és összességében egy emlékezetes évadot láthattunk, amely egy igazán szemét cliffhangerrel ért véget. Kár, hogy a finálé már nem volt ennyire remek.

4. Daredevil /Netflix/ (-)

Daredevil S1 banner

2015 legkomolyabb képregénysorozata, amelyben egy vak ügyvéd az igazság bajnoka. Erős főszál, néhány emlékezetes ökölharc, és jó karakterek színesítették az évadot. Főleg az évad második felére kapott el a hangulat.

3. Banshee /Cinemax/ (9)

Banshee S3 banner

2015-bena Banshee alkotói kihozták a maximumot ebből a véres történetből, és így lett egy izgalmas és fordulatos ez a harmadik évad. Emlékezetes jelenteknek lehettünk a tanúi, az akciójelenetek pedig sok filmet is megszégyenítenének. Igazi tesztoszteronbomba.

2. A híd (Bron/Broen) (-)

Bron S3 banner

A harmadik évad is pont olyan jó volt, mint a második. Hamisíthatatlan északi hangulat, amelyet kiváló színészi alakítások nyomatékosítottak. Most sem a nyomozás volt a legfontosabb, hanem az utánozhatatlan karakterek, akik valóban emlékezetessé teszik ezt az európai gyöngyszemet.

1. A törvény embere (Justified) /FX/ (6)

Justified
A sorozat alkotói odatették magukat az utolsó évadra, és egy remek lezárást kapott Raylan és Boyd története. A befejezés igazi nagybetűs élmény volt. Remek színészek, kiváló párbeszédek, és utánozhatatlan hangulat. A Justified immár ott van a legnagyobb kedvenceim között. Emelem kalapom a készítők előtt.

____________________________________________________________

Ezek voltak tehát az én kedvenceim. Most Ti jöttök! Nyugodtan írhattok saját listát, de akár linkelni is lehet a sajátotokat, ha már publikáltátok valahol. Ha a listámról hiányzik valamelyik kedvenced, akkor annak az is lehet az oka, hogy még nem láttam a legfrissebb évadát.

Reklámok
Kategória: sorozat
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

12 hozzászólás a(z) 2015 legjobb sorozatai bejegyzéshez

  1. Flanker szerint:

    Nálam nagyon szűk a lista, mert igen kevés sorozatot láttam, még 2014-hez képest is elmaradtam párral (Modern Family, B-99), de azért gyorsan összedobok egy listát:

    1. Person of Interest S4
    Nem volt tökéletes, de nagyon élvezetes mint eddig, tűkön ülök hogy a nyomorék CBS jelentse be már a premier dátumot..

    2. Into the Badlands S1
    Áttört a szigorú pajzsomon, és nagyon nem bántam meg. Gyönyörű képi világ, kiváló harcok, jó színészek, kicsit szappanos, semmi újat nem mutató, de élvezhető történet, csak 6 rész.. erősen ajánlott.

    3. The Player S1
    Ezt a sorozatot választottam a két Strike Back főszereplős közül, szerencsére. Óriási fun, jó alakítások, potens történet. Nagyon fáj a 99% kaszája, de a 9 rész segíti a megnézését.

    4. Strike Back S5
    Ahogy Desmond is írta, az egyik leggyengébb évadot kaptuk, de így is élvezet volt, főleg a 2. felétől hemzsegő magyar helyszínekkel, képekkel. Nagyon fog hiányozni.

  2. Citromgróf szerint:

    Nem vagyok jó a listák készítésében, de próbáljuk meg. 🙂 Szigorúan csak azokból, amiket nézek

    10. Ballers
    9. Black Sails
    8. iZombie
    7. Arrow
    6. Archer
    5. Agent Carter
    4. Gotham
    3. Fargo
    2. Mr Robot
    1. The Flash

    • Flanker szerint:

      Ó tényleg, az Archer-t képzeljétek a listám 5. helyére, jó évad volt az is 🙂

      • Citromgróf szerint:

        Jaja, ez a 6. évad jóra sikeredett, az előző nem tetszett. 🙂 A South Parkon dilemmáztam még, de a Ballers mellett döntöttem végül, mert mégis csak újonc.

  3. Robetson fan 26 szerint:

    10.Top Gear USA
    Oltári évad volt a Nürbrgringer.
    9.Sout Park
    Jó-jó
    8.Agymenők
    80%
    7.Doctor Who
    Bele néztem nem olyan jó a 11ik után
    6.Top Gear FRA
    Üt ahol kell pl.:autós fociban a meztelen pasi
    5.Family Guy
    Vicces
    4.Glee
    Plusz pont jó hangokért
    3.Cobra 11
    Na ez az telibe volt trafálva csak kár hogy elment Alex Brant
    2.A muskétások
    Sokkal jobb,mint az első évad
    1.Top Gear
    A Patagonia-i külön kiádstól elkzdve a legjobb évdot produkálták.És az utolsó Clarkson,Hammond,May rész meg iszónyatosan vicces volt.

  4. Wolfeone szerint:

    Rangsorolni nem tudom, de mondjuk az 5 legjobban tetsző évad (sorrend nélkül) 2015-ben ez volt:
    Fargo, Shameless, The 100, Daredevil, Jessica Jones
    A Banshee 3. évadáról még nem tudok nyilatkozni, épp darálom a 2. évadot, még 2 rész van (szóval holnap már valszeg elkezdem a 3-at is), eddig eléggé bejön, szóval, ha tényleg olyan ütős a 3. évad, lehet, hogy kiütné valamelyiket a top 5-ből, ha már láttam volna.

  5. stargatelost szerint:

    1. The Leftovers
    Csodálatos évad volt, Lindelof nem hazudtolta meg magát, újabb Lost utódot avathatunk.

    2. Rick and Morty
    A zsenialitásából mit sem vesztve robogott tovább a sorozat, és a második évadban is elképesztően kreatív volt az egész.

    3. The 100
    Tavaly nálam ez állt az első helyen, és továbbra is hasonló színvonalon vezetik a történetet. Király volt!

    4. BoJack Horseman
    Lópofánk helyezése engem lepett meg a legjobban, mert az első évadot csak szimplán elnéztem, de az idei évadban nagyon rátaláltak a hangnemre, és a vége felé olyan érzelmi hullámvasútra tettek fel, amit bármelyik más sorozat megirigyelhetne.

    5. Mr. Robot
    Legjobb újonc, fsociety.

    6. The Last Ship
    Itt is csak a szintlépést tudom dicsérni, szerintem a legjobb akciósorozat jelenleg, aminek a sztorija is fasza.

    7. Black Sails
    A kalózok is keményen belecsaptak a második évadban, és végre izgalmas/érdekes volt az egész.

    8. Agents of S.H.I.E.L.D
    Ez a sorozat is elképesztően sokat fejlődött, csak kapkodtam a fejem, mennyi szálon futnak az események, és mennyire jól kézben tartják őket.

    9. Ash vs. Evil Dead
    Véres fun, nagyon élveztem.

    10. Unreal
    Utsó helyen sokat gondolkodtam, de most a Shameless és a Banshee is csinált pár olyan húzást, ami miatt nem szívesen rakom bele a top 10-be, így megelőlegezem az Unrealnek a bizalmat, mert jó volt az évad, fasza dráma, de azért itt is szintlépést várok a második évadtól. Na jó, miket beszélek, Shiri Appleby újra főszerepben!!!!!

    • Desmond Wallace szerint:

      A Leftoverts érdemes folytatnom, ha a pilot abszolút nem tetszett?

      • stargatelost szerint:

        Jó kérdés, engem is lassan kapott el az első évad, de aztán nem bántam meg. Valahogy ott tartott a hangulat, meg a zene, és a végére kedvenc lett. Ez a második évad meg megint más, ez a történetvezetés miatt hasonlít a Lostra. Szerintem Lindelof miatt adhatsz neki még esélyt 🙂

  6. Gedeon74 szerint:

    Jó móka ez a tízes lista.

    10. The Honourable Woman
    9. The Game
    Ez ugyan két 2014-es sorozat, de mivel ezeket én tavaly láttam csak, ezért remélem, hogy ennyi csalás belefér, mert mindenféleképp benne voltak a top10-ben nálam. Bár korban és szemszögükben eltérőek, mindkettő kémes, akciós, összeesküvős, az egyik jobb, mint a másik. (Tényleg.)

    8. Longmire
    Még mindig hozza azt a kisvárosi modern vadnyugat hangulatot, amiért már az elején is szerettem.

    7. Person of Interest
    Bár eléggé eltolódtak a hangsúlyok az elejéhez képest, és félő, hogy a végső válasz egyszerűen a 42 lesz, de azért még mindig szórakoztató.

    6. Bosch
    Amolyan békebeli nyomozós sorozat, ahol még kemény agymunkával rakják össze a kétszer kettőt, háttérnek pedig Harry Bosch élete, némi munkahelyi és politikai helyezkedős adok-kapokkal.

    5. Justified
    Nálam nem ütötte meg már a második évados szintet, de azért szép búcsú volt, remek új karakterekkel.

    4. American Crime
    Az újoncok közül az egyik nagyon erős dráma, ahol hasonlóan a Rectify-hoz, inkább a bűnténynek az érintettekre levő hatása, mintsem maga a nyomozás dominál. A szereplők érzelmeik nyomására meghozott döntései egyenes úton vezetnek a végkifejlet felé, de nem azt mondanám, hogy kiszámítható, hanem inkább azt, hogy jól felépített volt.

    3. The Man in the High Castle
    Szerencsére nem éltem sokat a szocializmus/kommunizmus évei alatt, kiváltképp nem a legvadabb időiben, de az Amerikai Csendes-óceáni Államok (kb. mint a sztálinista rendszer) és a náci birodalom bemutatása visszaad valamit abból, ahogy az ember különféle elbeszélések, visszaemlékezések kapcsán egy totalitárius rendszert el tud képzelni. (Ezt a képet szintén jól festi le Glenn Meade Hófarkas című regénye.) Nem tudom, de szerintem egy kelet-európai jobban érzi ezt a történetet, mint egy amerikai, aki felmenői által se szagolt sose bele abba, hogy milyen is egy igazi diktatúra, de legalábbis biztos, hogy egy külön ízt ad az egésznek.

    2. Bloodline
    Igazi családi dráma, remek alakításokkal, jó történettel, némi nyomozással, és egy utálni-sajnálni való karakterrel, aki végleg rátette a minőségi áruk pecsétjét az évadra.

    1. Rectify
    Toronymagasan az első helyen. Olyan mélységeiben kapjuk az érzelmeket a történettől és a szereplőktől, hogy szinte nézni is fáj. A Junkie-n már idéztem, de ide is csak paranoid android egysorosát másolnám: ” Hihetetlen, hogy még a kiborult festék látványa is milyen érzelmi töltéssel bír ebben a sorozatban…” Nem is kell ehhez többet hozzátenni.

  7. Kissur szerint:

    1.Agents of Shield S1
    Óriási meglepetés volt számomra. Főleg, hogy elsőre a 4.rész után én is kaszáltam. Az évad második felét imádtam. Alig vártam, hogy nézzem a következő részt. Most darálom a 2.évadot, ami nem rossz, de nem éri el az 1.évad színvonalát.

    2.Sherlock S3
    Most néztem meg, és sokkal rosszabbra számítottam. A 3×02 kifejezetten tetszett, és abból még egy idézetet is kivettem.

    3.The Flash S1
    Az Arrow után felüdülés volt ez a könnyed szuperhősös sorozat. Dobogóra felfér simán.

    4.Strike Back S5
    A záróévad épphogy lecsúszott a dobogóról. Igazából semmi gond nem volt az évaddal, sőt az 5×05-öt imádtam. Idén nem lesz akciósorozatom (talán csak a PoI ha egyszer leadják, vagy az Orphan Black, amit most kezdtem el és egyelőre bejön), úgyhogy fáj a szívem a SB-ért. És bízom a mozifilm elkészülésében.

    5.Silicon Valley S2
    Az első évad is tetszett, a második évad is, de valahogy nem tud No.1. sorozat lenni. Plusz az 1.évad fináléjás levezetést nem tudták ütni. Azon könnyeztem a röhögéstől.

    6.Supernatural S10
    Az évad második fele baromira tetszett. Ledaráltam a gyengébb részeket, és utána majdhogynem high concept lett, és szerintem jól oldották meg.

    7.Black Sails S1
    Nyáron daráltam le az első évadot, és bár olyan mint a Trónok Harca (amit nem kedvelek), a tenger és a karakterek sikeresen megkedveltették velem. Idén nyáron folytatom. Ez lesz a minden évi nyári sorozatom.

    8.The Player S1
    Az első részek könnyed hangulata a végére eltűnt, de ettől még bejött. Winchestert mindig is jobban bírtam a SB-ben is.

    9.Banshee S3
    Akármennyire is méltatja mindenki, volt 3-4 erősen töltelék epizód, ami elég volt számomra, hogy elrontsa az összélményt.

    10.New Girl S4
    Másfél év után folytattam Jess és a srácok kalandjait és meglepően jól szórakoztam. Winston karaktere lett a legjobb, pedig az első 2 évadban feleslegesnek éreztem.

    További sorozatok:
    Daredevil S1
    Még a 10-be se jutott. Nem rossz, nem rossz, de számomra olyan lassú, hogy az már fáj. Még van 1-2 rész, de számomra nem volt akkora durranás.

    House of Cards S3
    Az 1.évadot imádtam, a 2.évad se volt rossz, de a 3.évadban számomra eltűnt a motiváció. Azóta se értem az évad végére. Talán a felénél járok. Szenvedtem minden résznél. Elképzelésem sincs, hogy mi lesz a 4.évadban.

Vélemény, hozzászólás?

