X-akták 10×01

Hat rész erejéig újra kinyílnak az X-akták. Mulder és Scully visszatért, hogy ismét belevessék magukat az összeesküvés-elméletekbe, valamint a különböző paranormális jelenségekbe. Habár ez az epizód nem nevezhető lehengerlő kezdésnek, olyan túl nagy problémám még akkor se volt vele, ha csak az unalomig ismert kliséket vonultatta fel Chris Carter.

X-akták 10×01

Ez a szint nem lesz elég az egész évadra, de alapozásnak nem volt rossz. Az epizód eleji összefoglaló szépen visszahozta a régi hangulatot, és egy picit újra tizenévesnek érezhettem magamat. A nosztalgia-faktor tehát működött.

A 10×01 pont azt kínálta, amit anno a 90-es években tudott ez a sorozat: földönkívüliek és kormányzati összeesküvés. Én igazából sose ezért szerettem a sorozatot, hanem az érdekes heti ügyek miatt váltam rajongóvá, hogy az utolsó évadokra teljesen elveszítsem az érdeklődésemet.

X-akták 10×01

Most azonban az X-akták visszarántott ebbe a világba, és szinte biztos, hogy ezt a hat részt végig fogom nézni a következő hetekben. Hogy miért? A közepes kezdés ellenére bízom abban, hogy ennél erősebb lesz a folytatás, Mulder és Scully figurája pedig már annyira a tévétörténelem része, hogy nem lehet őket figyelmen kívül hagyni.

Spoilerekről én most nem szeretnék írni, és egyébként is már mindjárt itt van a Cool-on is a második rész, így inkább csak az első benyomásaimnak szerettem volna hangot adni ebben a rövid bejegyzésben.

X-akták 10×01

Az X-akták tehát visszatért, és ugyan ezt nem egy zseniális résszel tette, de a fanyalgók táborába se fogok beállni, mivel a sablonos bevezetés ellenére is egész jól szórakoztam, és jó volt látni újra ezt a két figurát. 6/10-re értékelném a 10×01-et. Ki tart velem a folytatásra?

Reklámok
Kategória: sorozat
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) X-akták 10×01 bejegyzéshez

  1. Wolfeone szerint:

    Nekem nem kérdéses, hogy végig fogom nézni. Erre várok már mióta. Az első rész ugyan nem nyűgözött le (nem volt rejtélyes, túl sok infót kaptunk, és kapkodós volt az egész), de örültem, hogy végre újra X-aktákat nézhetek. A felvázolt új összeesküvés egyébként tetszik, és nagyon várom a folytatást.

  2. Lengabor szerint:

    Én is végig fogom nézni. Hosszú évek teljes elzárkózása és leszólása után ez újra képes volt rávenni, hogy egy kvázi epizodikus nyomozós sorozatot nézzek. Én nagyon kicsi voltam, amikor a sorozat eredetileg ment, a főcímzene és a 18-as korhatárkarika (vagy talán akkor még a piros kört használták, már nem tudom) viszont megmaradt bennem. Féltem volna nézni még akkor, mégis képes volt kiváltani belőlem egy nosztalgikus érzést. Egyrészt azért, mert nem a mai tucatsablonos dolgokra emlékeztet, másrészt mégis elég modernnek hat.
    A szinkron is kifejezetten jó. Ráadásul ezt tényleg élőben néztem, nem utólag, amit mostanában szintén nem sok minden ért el nálam. Ha 22-24 részes lenne, akkor talán besokallnék, de hat epizód bőven belefér.

Vélemény, hozzászólás?

