Banshee: véget ért a 4. évad

Csupán nyolc részből állt a Banshee utolsó évada, de ennyi epizódot se sikerült maradéktalanul megtölteni izgalommal. Szerencsére az utolsó két részre összekapták magukat, és egy elég szép búcsút prezentáltak, de összességében messze nem ez az évad lesz a legemlékezetesebb a Banshee-ből.

Banshee 4×08

A 4×06 után erősen kételkedtem benne, hogy tisztességesen le tudják zárni a történetet, de az alkotók rám cáfoltak, és így nem nagy csalódásként vonul be a sorozattörténelembe a 4. évad. Ez a két rész hozta azt a szintet, amit az egész évad során vártam volna. A Banshee ugyan végig ismerős panelekből építkezett, de az alkotók ezeket olyan ügyesen rakosgatták egymás mellé, hogy abból mégis valami egyedi jött létre. Valami olyan élmény, amit vétek kihagyni. Spoileresen folytatom.

Gyakorlatilag az összes szálat elvarrták az írók, és egész boldog lett a befejezés, mindenki megkapta azt, ami járt neki. Én ennek örülök is, mivel manapság már elég ritka a pozitív végkicsengés. Nem fogok mindenkiről külön-külön írni, de néhány fontosabb momentumot kiemelnék a fináléból.

Banshee 4×08

A sátánista sorozatgyilkos témát nem igazán éreztem idevalónak. Erre elég sok időt vesztegettek az évadban, hiszen Rebecca gyilkosa után nagy erőkkel folyt a nyomozás, hogy a végére kapjunk egy nem annyira meglepő csavart a gyilkos kilétét illetően. Picit ugyan erőltetettnek éreztem Burton magánakcióját, de a végén legalább megkapta a magáét.

Nagy kár, hogy Eliza Dushku csak a végjátékra ugrott be, mivel egész érdekes figurát formálhatott meg ebben a pár részben, és elnézegettem volna még egy-két évadig a nyomozói munkáját.

Banshee 4×08

A neonácis témát – a sátánistákhoz hasonlóan – szintén túltolták egy picit. Bunker ugyan remek karakter volt, de a pszichopata tesóját már egy kicsit túl soknak éreztem. Job viszont a végére kiheverte a hosszú kínzást, és ugyanolyan keményen csávó lett, mint korábban.

A fináléban Proctor is elnyerte a büntetését, a kis csapat pedig maga mögött hagyta Banshee-t, hogy új irányt vegyen ez életük. Szép lezárás volt. Ezzel kapcsolatban nincs is hiányérzetem, de azt nem tudom elfelejteni, hogy milyen csalódást keltő részeken keresztül vezetett idáig az út. Na mindegy! Ezen változtatni már nem lehet.

Mindent összevetve, a Banshee az egyik kedvencem marad, hiszen egy remek első évaddal mutatkozott be 2013-ban, majd tavaly jött egy egészen kiváló szezon, hogy idén a leggyengébbel búcsúzzon a Banshee. Lucas Hood mellett még jó néhány egyedi karaktert vonultatott fel ez a sorozat, és nem fukarkodott az erőszakkal, helyenként kifejezetten véres jeleneteket láthattunk, na meg persze néha akadt itt öncélú meztelenkedés is.

Banshee 4×08

A pontozással most bajban vagyok. Az utolsó két rész simán hozta a 8/10-et, de az évad átlag nem igazán ér többet 6/10-nél. Persze ezek csak számok, a lényeg viszont ebben a négy évadban rejlik, és nagy kár lett volna, ha három évvel ezelőtt nem vágok bele ebbe az utánozhatatlan kalandba. Igazi tesztoszteronbomba volt ez a négy évad.

Reklámok
Kategória: sorozat
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Banshee: véget ért a 4. évad bejegyzéshez

  1. Kissur szerint:

    Az 1.évad hihetetlenül jó volt. A 2.évad egy fokkal gyengébb volt, de tetszett. A 3.évadot már nehezen néztem végig, a 4.évadba pedig a sok negatív (tulajdonképpen csak azt olvastam) miatt bele sem kezdtem, és nem is tervezem. Nem akarok csalódni még jobban ebben a sorozatban.

  2. Messor On Kryel szerint:

    Nekem valahogy nem volt hiányérzetem a sorozatzáró után. Lezárták. Lépjünk tovább. Mindezek mellett én nagyon szerettem ezt a szériát, hibái ellenére is. Még az is megeshet, hogy egyszer majd újranézem. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

