Trónok harca: véget ért a 6. évad

Elégedett vagyok. Igaz, tavaly se nagyon panaszkodtam, de idén a Trónok harca felülmúlta a várakozásaimat. Az események rendesen beindultak, mozgásba lendültek a karakterek, és ez bizony jót tett a sorozatnak. Akármennyire is jó a karakterdráma, de ha csak remek párbeszédekből áll egy történet, akkor az hosszútávon már inkább lelomboz, mint feltüzel.

Trónok harca 6×10

A lényeg a történet, és ez bizony sokszor nem működött rendesen az elmúlt években. Ez pedig akkor is pozitívum, ha néhány esetben eléggé kiszámíthatóak voltak az események. A finálé felépítése nagyon szép íven haladt, és ez egyik legjobb epizódot hozta idén a Trónok harca, ami 9/10-et megér nekem. Innentől spoileresen folytatom.

Már a múltkor is írtam a zenéről, de most még inkább ki kell emelnem Ramin Djawadi munkáját. Most joggal lehet őt dicsérni, mert a 6. évadhoz komponált dallamai tényleg hozzátettek az adott jelenetekhez, míg korábban zömmel csak felejthető traktusokat hallhattunk a sorozatban. Ezek a dallamok ott vannak a sorozattörténelem legjobbjai között.

Trónok harca 6×10

Királyvárban Cersei megunta a verebek ténykedését, és így végelegesen megoldotta ezt a problémát. Szép kis vérengzést rendezett a futótűzzel, csak azzal nem számolt, hogy Tommen nem tud túllépni a brutális eseményeken. Picit meglepődtem, hogy az anyját nem nagyon viselte meg utolsó gyermekének az elvesztése. Úgy tűnik, hogy ő már korábban kiesett a kegyeiből.

Királyvár volt egyébként az évad egyik legkevésbé érdekes helyszíne. Cersei hatalomra kerülése még tovább csökkentheti a főváros jelentőségét. Nem hiszem, hogy túl sok izgalommal tudna szolgálni a közeljövőben ez a helyszín.

Északon és keleten viszont érdekesen alakulnak a dolgok. Észak egyébként is a legizgalmasabb eseményeket prezentálta ebben az évadban, és végre olyan fejleményeket láthattunk, hogy annak már én is tudok örülni. Jon, aki még mindig nem tud semmit, Észak királya lett, de Bran hamarosan átkel a Falon, és ezzel a tettével könnyen rázúdíthatja a Mások seregét a Hét Királyságra.

Trónok harca 6×10

Keleten Daenerys sem tétlenkedik tovább, hiszen rendezte a sorait, és felkerekedett, hogy visszaszerezze a jogos örökségét. A sárkányok és a sereg mellett az sem mellékes, hogy ott áll mellette Tyrion és Vary, aki teleportálni is tud, hiszen villámgyorsan megjárta Dorne-t, hogy új szövetségest szerezzen a Sárkányok Anyjának.

Persze a távolságot – akármivel is szeretnének mentegetőzni – elég nagyvonalúan kezelik az alkotók. Arya is gyorsan átkelt a Keskeny-tengeren, hogy aztán újabb nevet húzhasson le a halállistájáról.

Brienne most kimaradt a buliból. Úgy tűnik, hogy neki nem megy a teleportálás. Rajta kívül is akadt még pár szereplő, akik nem tették tiszteletüket az évadzáróban, de nem is igazán hiányoztak belőle. A folytatásban viszont, még megkeverhetik az állóvizet.

A Tűz és Jég dala immár a célegyenesbe fordult, és maradék rövidke két évadban már nem nagyon lesz idő fölösleges kitérőkre. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogyan alakul majd a szereplők sorsa.

Trónok harca 6×10

Már az elején elárultam, hogy elégedett vagyok a látottakkal, és ez azt jelenti, hogy erős 8/10-re értékelném ezt az évadot. Igazából csak egy rész volt, amivel nem tudtam kibékülni, a többi hozta a minőségi szórakozást. A folytatásra viszont még egy évet kell várnunk, de már tényleg közeleg az a tél, ami alapvetően befolyásolni fogja Westeros sorsát.

Reklámok
Kategória: sorozat
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Trónok harca: véget ért a 6. évad bejegyzéshez

  1. csiki1991 szerint:

    Én sajnos erőteljesen kiábrándultam… Valahogy már nem érzem, hogy ugyanaz lenne a széria, mint azelőtt… Persze ebben valószínűleg közrejátszik, hogy a Starkokat a sorozat elejétől fogva rühellem 😀 Na jó nem. Nedet bírtam, de kb ennyi. Erre most a Starkoknak hála elvesztettem két számomra kedvenc karaktert. Ramsayt és Waldert… Sőt még egy laza szívrohamot is kaptam, amikor átfutott a fejemen, hogy mi van, ha Sansa kinyírja Kisujjt… S hogy mi lett volna? Valószínűleg instant kasza… Vagy legalábbis parkolópálya míg vége nem lesz az egésznek… Egyébként én valahogy nagyon tartok tőle, hogy happy end lesz a végén, ami szerintem nem passzolna Martin stílusához. Hozzá jobban illene, hogy a mások nyernek vagy épp jön egy meteor, és mindenki meghal 😀
    Emígy a jelenlegi felállást elnézve megfordult a fejemben, hogy mi fog ezen még 2 évadon át tartani? Mert Hát kik maradtak, akik szignifikánsan beleszólhatnak a történetbe? Jon, Dany meg valamennyire Cersei. Csakhogy amint megjön Dany simán bedarálja a megmaradt Lannistereket a földbe… Aztán rájönnek, hogy Jon az unokaöccse és mehetnek a mások ellen… Ez jóindulattal is csak 1 évadnyi dolog sztem…
    Viszont egyvalamit nagyon várok és remélem tényleg valami hasonló lesz… Na szóval. Amikor az emberek serege felvonul a mások ellen és Dany magabiztosan nekikereszti a sárkányait majd az Éjkirály egy laza mozdulattal kinyírja legalább egy sárkányát. Na arra az arckifejezésre kíváncsi leszek amikor rájön, hogy mégse akkora aduttok a sárkányok… 😀

    De azt el kell ismernem a zene valóban zseniális volt. Bár nekem még mindig a Castamere-i esők a kedvencem 🙂

  2. Skate szerint:

    Könyves spoiler összevetése sorozattal:

    Akkor így értelmezzük ezt a szálat?!

    Szerintem Cersei mielőtt végleg elbukna, Dany egyik sárkányával valamilyen úton-módon biztos végezni fog, hogy kicsit visszaszálljon a földre a sárkányok anyja Jon Snow találkozása előtt. Ahogy Kisujj is fog még fájdalmat okozni Sansának.

Vélemény, hozzászólás?

