Kártyavár 1×01

Vasárnap este itthon is képernyőre került a Kártyavár első része, így én is beleszippantottam ebbe az amerikai politikai légkörbe. A Netfix sorozata már négy évadon van túl, de mivel a Duna TV-n hetente csak egy részt nézhetünk, így egy darabig még nem fogjuk utolérni Amerikát.

Kártyavár 1×01

Megmondom őszintén, hogy nem igazán szeretem a politikát, és talán ezért is nem vágtam bele korábban ebbe a sorozatba, de a pilot elég meggyőző volt. A történet középpontjában egy kormánypárti politikus áll, aki hiába várta a külügyminiszteri kinevezést, végül hoppon maradt.

Mivel rengeteget dolgozott az elnök sikeréért, nem esik jól neki ez a mellőzés, és készen áll a bosszúra. Rögtön el is kezdi a háttérből mozgatni a szálakat. Valami ilyesmiről szól a Kártyavár, ha egy rész alapján jól láttam át a helyzetet. A pilotot a nagy David Fincher rendezte, és nem is okozott csalódást a mester.

Ami picit fura volt számomra, az a kibeszélés. Gondolom, hogy ez a folytatásban is marad, és a koncepció szerves része, de nekem szokatlan volt, hogy a főszereplő ennyire direkt módon töri át a negyedik falat, hogy megossza velem a gondolatait.

Kártyavár 1×01

A színészek remek választásnak tűnnek. Kevin Spacey vérprofi, Kate Mara eddig csak korrekt, de őt már elég régóta csípem. Robin Wright még nem sokat szerepelt, óriási következtetést ennyiből nem tudok levonni,  de nem hiszem, hogy mellé lőttek volna vele.

Nem tudom, hogy van-e még rajtam kívül itt valaki, aki most kezdte a sorozatot, szóval a többségnek fura lehet most olvasni ezeket a sorokat. Az biztos, hogy vasárnap esténként egy ideig megvan a kötelező programom. 8/10 simán jár a kezdésre, ami azért is nagy szó, mert – ahogy fentebb már említettem – rühellem a politikai csatározásokat.

Kategória: sorozat
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

3 hozzászólás a(z) Kártyavár 1×01 bejegyzéshez

  1. csiki1991 szerint:

    Én a kezdetektől nézem és a harmadik évad kivételével mindet darálva néztem, nem is tudnám elképzelni máshogy… Netflix sorozatoknak szinte kell, hogy gyorsan csússzanak le, úgy igazán hatásosak…

    Belenéztem emígy a szinkronba és bár azt kell mondanom alapjáraton szeretem Spacey magyar hangját itt valahogy nagyon nem passzol… Eredetiben sokkal lágyabb, mint Statham magyar hangja…

    És az a bizonyos 4. fal döntögetés… Az bizony maradni fog és szerintem nagyon jól is áll, mind a sorozatnak, mind pedig Spacey-nek… 🙂

Vélemény, hozzászólás?

