Westworld 1. évad

Nagyon hanyagoltam az HBO új sorozatát az elmúlt hetekben, pedig 2016 egyik legjobbjáról van szó, csak éppen így se lett az egyik új kedvencem. Hogy miért? Pont olyan volt mint az androidok: hiányzott belőle a lélek. Egyértelműen minőségi szórakozásként tekintek a Westworld 1. évadára, a színészekbe nem lehet belekötni, de a történetbe már igen.

westworld-1x10-01

Az egész évad a “nagy” meglepetésre volt felépítve, de ez a csavar hiába volt ötletes, annyi potenciált nem tartalmazott, hogy csupán erre legyen kihegyezve a sztori. Arról nem is beszélve, hogy egy-két szál úgy maradt elvarratlan, hogy azt még jóindulattal se lehet ügyes írói húzásnak nevezni.

A fináléval kapcsolatban sok mindenről lehet beszélni, de nem biztos, hogy jó következtetést von le az egyszeri néző, mert a második évadban akár egy olyan csavar is jöhet, amivel az egész eddigi eseménysort át kell majd értékelni. 2018-ban kiderül.

westworld-1x10-02

Maradtak megválaszolatlan kérdések az 1. évad után, amivel semmi probléma sincs. A nagyobb gondom az, hogy egy olyan szereplő se volt a tíz rész során, akikért tudtam volna izgulni. Az androidok teljesen közömbösök maradtak számomra, és az emberek között se találtam szimpatikus figurát. Spoileresen folytatom.

A több idősíkon kibontakozó történet azért nem volt zseniális húzás, mert egy idő után könnyen ráérezhetett az ember a megoldásra, szóval nem biztos, hogy az évad végéig kellett volna tartogatni ezt a “csattanót”. Williamből lett a Fekete Ruhás Férfi. Na bumm!

A pilot alatt még azt hittem, hogy Dolores lesz a történet főhőse, de pár rész alatt kiderült, hogy itt nincs is főszereplő, illetve a karakterek történetben betöltött szerepe is változott az epizódok során, és ez nem biztos, hogy olyan remek megoldás volt.

westworld-1x10-03

Jonathan Nolan A célszeméllyel már bizonyította, hogy ért a mesterséges intelligenciához, de a Westworld-ből ez nem annyira derül ki. Érzelmileg nem tudott megragadni a történet, pedig a PoI esetében pont ez a plusz volt az, ami miatt olyan kedvessé vált számomra az a sorozat.

Itt viszont csak a hideg játszótér maradt, ahol az öntudatlan androidok kiszolgálják a gazdag látogatók vágyait. Az új vendégek jól szórakoznak, a régiek viszont már valami többre vágynak. Valahogy én is így éreztem ezzel az évaddal kapcsolatban. Persze elindult a lázadás, de az is lehet, hogy ez is csak egy újabb narratíva, és az igazi csattanót majd a 2. évad kezdésre tartogatja Ford. Addig viszont még nagyon sokat kell várni.

westworld-1x10-04

Számomra a Westworld 1. évada nem hozta azt az éményt, amit vártam tőle. Nem lettem a park rabja, de értékelem ezt a grandiózus játszóteret, amely lehet, hogy tele van mélységgel és mondanivalóval, de az is előfordulhat, hogy csak egy jól felépített szemfényvesztés. Sajnos 7/10-nél többet nem tudok adni erre a bevezető évadra.

Reklámok
Kategória: sorozat
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

3 hozzászólás a(z) Westworld 1. évad bejegyzéshez

  1. Flanker szerint:

    Nálma 9/10, én csak hátradőltem és néztem a részeket, élvezve szinte minden percét. A színészek 10/10, látvány 10/10, sztori 8/10.
    Sok helyen olvasom, hogy nem volt igazi főszereplő, és sokan nem tudtam a szereplőkhöz kötődni, és ez rontott az élményen. Nálam nem így volt, mert gyorsan levágtam hogy itt sokan vannak, nem egy-két karakterre koncentrálunk. És mindenki sorsa érdekelt.

  2. Skate szerint:

    A szereplőkkel nem tudok azonosulni, a Trónok Harca korábbi évadaiban is problémám volt ezzel, míg jelentősebben meg nem ritkították a stábot. A Westworld esetében is ez volt az egyik problémám. Már a karakterektől nem kaptam mélységet, legalább a történettől vártam volna, közben azt se. És úgy néztem végig az évadot, kerek lezárása lesz, úgymond egy mini-sorozat, nem pedig bevezető évadként tekintettem rá egyáltalán. És abból indultam ki, kiváló rendezők két órás filmekben képesek olyan mélységeket feltárni, ami intellektuálisan és érzelmileg képesek megmozgatni. 10 órányi játékidőben is működhetne a dolog még jobban is. Viszont a szórakoztatás végeredményben nem tudott ilyen berkekbe eljutni. Próbált ebbe az illúzióba ringatni. A látszatra meg nem adok. Az évad 7/10 volt számomra.

  3. Sawyer szerint:

    Én 6 részig bírtam, nagyon szép a látvány, de tökéletesen megfogalmaztad, amin én sokat gondolkodtam: “hiányzik belőle a lélek”.

Vélemény, hozzászólás?

