Csoda a mennyből/Mennyei csodák

(A film nemrég Csoda a mennyből címmel jelent meg DVD-n, de pár hete az HBO is műsorra tűzte a Mennyei csodák címmel, szóval nem könnyű eldönteni, hogy melyik is a hivatalos magyar cím. Ez viszont annyira nem is lényeges dolog, hiszen a film minőségéhez semmi köze sincs.)

A keresztény filmek általában megrekednek a “nem rossz, de nem is az igazi” kategóriában, de olykor jön egy-egy alkotás, amelyiknek sikerül kitörnie a skatulyából, és megmutatja, hogy vallásos témában is lehet maradandót alkotni. A legjobb példa erre talán A passió, és a Miracles from Heaven is ide sorolható. Patricia Riggen figyelemreméltó filmet alkotott.

csodak-a-mennybol-03

A film középpontjában egy texasi család áll. A hétköznapi szülők három lányt nevelnek, boldog életet élnek, de egy nap komoly problémával szembesülnek. A középső lányuk súlyos bélrendszeri betegségben szenved, gyakorlatilag képtelen megemészteni az ételt, gyógyulásra pedig nincs remény.

Természetesen a szülők nem adják fel a reményt, így minden követ megmozgatnak, hogy a legjobb bostoni gyermekorvos vegye kezelésbe a lányukat. Csodákra viszont ő sem képes. A film Anna küzdelmét mutatja be, amit nem könnyű végignézni, és megmondom őszintén (bár nagyon nehezemre esik ilyet bevallani), én sem bírtam könnyek nélkül végignézni.

csodak-a-mennybol-01

Amikor először hallottam a filmről, azt gondoltam, nem hittem volna, hogy ilyen hatással lesz rám ez a történet, de érzelmileg teljesen kifacsart a Csoda a mennyből. Nem csak hívő embereknek ajánlom, hiszen ez egy családi film, amelynek a középpontjában a szeretet áll. Valamint felhívja a néző figyelmét azokra az apró csodákra, amelyek mindenkinek ott vannak az életében, de a legtöbb esetben ezeket nem vesszük észre.

A Csoda a mennyből érzelmileg a padlóra küldi az embert, de egyben felemelő történet a családról, az összetartásról, a szeretetről és a küzdelemről. Szívfacsaró történet, jó színészek. Számomra ez a film 2016 egyik nagy meglepetése, igazán nagy hatással volt rám. Értékelésem: 80%

Kategória: film
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

6 hozzászólás a(z) Csoda a mennyből/Mennyei csodák bejegyzéshez

  1. csiki1991 szerint:

    En errol a filmrol most hallok eloszor… :/ De basszus mar a trailer alatt is bogok 😀 Ez biztato. Egyebkent, ha mar vallasos tema: Beszelgetesek Istennel megvan? Asszem 3 konyv, es par eve csinaltak belole filmet… Az is nagyon jo 🙂

    • Desmond Wallace szerint:

      Neeeee! Trailert ne! Pedig bele is akartam írni a végére. Én csak a film után néztem meg, de borzasztó spoileres.

      “Beszelgetesek Istennel megvan? ”
      Eddig még nem hallottam róla.

      • Edrick szerint:

        Ha már felmerült a téma, akkor én tudom ajánlani (ha nem hallottál róla) a Sunset Limitedet. Dióhéjban annyi, hogy Samuel L. Jackson és Tommy Lee Jones beszélgetnek egy szobában másfél órán keresztül. Mondjuk nem teljesen keresztény film, csak félig foglalkozik ezzel a témával, de érdemes lehet megnézni.

      • csiki1991 szerint:

        Ilyen filmeknel annyira nem szokott zavarni a trailer 😀 Nem hiszem, hogy ettol kevesbe fogok bogni 😀

        Hat ha nem hallottal rola, akkor erdemes 🙂 Emlekszem megmutattam fateromnak, akinek annyira bejott, hogy el is olvasta mind3 konyvet 😀

  2. Skate szerint:

    Sunset Limited tényleg egy zseniális film. Érdemes pótolni. Csoda a mennyből angol címe fel volt nálam vésve. Ezen kritikát látva talán hamarosan meg is nézem.

  3. symor szerint:

    Sosem hittem volna, hogy pont ez alatt a film alatt merül fel a Sunset Limited 😀 pláne amiatt mert az sok mindenről szól, de “keresztény” témáról épp nem (legkevésbé arról), legfeljebb ha valaki erősen csak Samuel L. Jackson szövegére koncentrál a jelenetfolyam lényegéből abszolút kitekintve 😛

    Másrészt a témánál maradva a Miracles from Heaven megtekintése után én erősen javaslok valami olyat, mint a Captain Fantastic 😉 ha már ajánlgatunk, csak hogy megtisztítsuk kicsit magunkat az itt ért hatásoktól.

    Remélem sohasem lesz majd egyszer egy olyan valódi műfaji változat, hogy “jó keresztény film”, merthogy jó film még lehet és akár szólhat teszem azt kereszténységről és keresztényekről is, akár a Miracles from Heaven, ami azonban filmként sem jó (szerintem), legfeljebb csak nagyon keresztény. Meghatódni persze lehet rajta, érthető ha vannak akik képesek ezen is.

    Aki viszont már ennek az érzelmi mélységeitől kifekszik sohase nézze meg a Lorenzo olaját, én szóltam!

Vélemény, hozzászólás?

