Aljas nyolcas

(Még év elején került a magyar mozikba Tarantino legújabb filmje, és már akkor akartam írni róla, de valahogy sose jött az ihlet. Most már nem húzom tovább a dolgot.)

Tarantino rendezésire érdemes odafigyelni, hiszen az elmúlt években jó pár alapművet tett le az asztalra. Az Aljas nyolcas története nem túl bonyolult: pár ember a hóvihar miatt Minnie rőfösboltjában húzza meg magát. Az idegenek nem igazán bíznak egymásban, ráadásul van köztük egy nő is, akit gyilkosságért a törvény elé akarnak állítani.

aljas-nyolcas-01

A cselekmény rendkívül komótosan bontakozik ki, és sokan vontatottnak is érezhetik az Aljas nyolcas tempóját, de én nem tartozom ebbe a kategóriába. Hiába lassú a film, én kifejezetten élveztem ezt a filmet, a feszültség végig ott volt a karakterek között.

Természetesen nem az egyszerű történet ragadott magával, hanem a remek dialógusok és a kiváló színészek. Különösen Walton Goggins játéka nyerte el a tetszésemet, aki végre egy mozifilmben is bizonyíthatta a tehetségét.

Az Aljas nyolcasban nem csak az időjárás, hanem az idegenek közötti légkör is fagyos, ami alapvetően meghatározza a cselekmény menetét. Lehet, hogy a sok beszéd megfekszi a nézők egy részének a gyomrát, de még midig jobban járnak, mint azok a szereplők, akik ólommérgezésben haláloznak el a majdnem háromórás játékidő során.

aljas-nyolcas-02

Megmondom őszintén, hogy én nagyon élveztem ezt a filmet. Remek alakítások és zseniális párbeszédek jellemzik az Aljas nyolcast. Tarantino most sem okozott csalódást. Írom ezt úgy, hogy akadt azért egy-két jelent, amelyikkel nem egészen voltam megelégedve, de összességében ez egy kiemelkedő alkotás. Értékelésem: 80%

Reklámok
Kategória: film
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

3 hozzászólás a(z) Aljas nyolcas bejegyzéshez

  1. Flanker szerint:

    Egy jó vágó nem ártott volna neki, sőt, de amúgy bejött nekem is, örülök hogy moziban láttam

  2. Skate szerint:

    Nem hagyott különösen mély nyomott bennem. Szórakoztató valamilyen szinten, azért a Jango jobban tetszett. Ez így számomra csak 7/10 volt.

  3. Messor On Kryel szerint:

    Nem egy könnyed esti mozi, de nem csalódtam egyáltalán. Lám hatalmas költségvetés nélkül is lehet manapság jó filmet csinálni.
    Walton Gogginst pedig külön öröm volt látni a vásznon.
    7/10 lazán.

Vélemény, hozzászólás?

