Spotlight: Egy nyomozás részletei

A Spotlight bostoni pedofil papok utáni nyomozásról szól. Néhány újságíró kezdi felgöngyölíteni az évtizedekre visszanyúló ügyet, mivel az egyház minden egyes esetet a szőnyeg alá söpört. A történet 2001-ben játszódik, amikor a Boston Globe új főszerkesztőt kap, és ő szeretné, ha az újságírói kiderítenék, hogy mi az igazság a katolikus papok gyermekmolesztálásaival kapcsolatban.

spotlight-01

Nehéz téma. Sokan sokfélét állítottak az üggyel kapcsolatban, de az igazi újságírók nem dőlhetnek be mindenféle mendemondának, így a tényekre hagyatkozva kellett kideríteniük az igazságot.

Tom McCarthy filmjében tehát néhány újságíró a főszereplő, akik próbálják felgöngyölíteni ezt a nagy sztorit, de mindenhol falakba ütköznek, tehát nincs könnyű dolguk a nyomozás során. A kutatómunka előrehaladtával a néző is elmerül az oknyomozó újságírók munkájában (azt hiszem, hogy ez az igazi újságírói munka), és szépen lassan össze is áll a nagy sztori a bostoni pedofilbotrányról.

A Spotlight lényege a sztori, de a jó történetvezetés még nem adja el magát, szükség volt hát jó színészekre is ehhez a sztorihoz. Szerencsére ezen a téren is jól vizsgázott a film. Különösen Mark Ruffalo és Michael Keaton alakítását tudom méltatni, de a többiek is megállták a helyüket.

spotlight-02

Azt hiszem, hogy a rendező elég jó munkát végzett ezzel a megrázó igaz történettel. A forgatókönyv kiváló, a történetben nem nagyon vannak üresjáratok, könnyedén fenntartja a néző érdeklődését, szóval mindenképpen érdemes megnézni ezt az alkotást. A Spotlight remekül mutatja be a katolikus egyház súlyos szégyenfoltját, illetve reflektorfénybe állítja az igazi újságírókat, akik nem a szenzációt hajszolják, hanem az igazságot kutatják. Értékelésem: 80%

Reklámok
Kategória: film
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) Spotlight: Egy nyomozás részletei bejegyzéshez

  1. csiki1991 szerint:

    A film valóban remek, de hogy legjobb film Oscart érdemelt-e, azt vitatnám… Tudom valószínűleg sokan nem fognak egyetérteni velem, de ugyanazt gondolom a Spotlight-ról is, mint a Saulról. Ha nem az lenne a témájuk, ami, akkor nem lettek volna befutósak…

    • Desmond Wallace szerint:

      Legjobb film… Nem tudom. A többi jelölt se volt akkora durranás. Mondjuk, ha rajtam állt volna, akkor egészen máshogy alakulnak a díjak.
      Az fura, hogy Keaton nem kapott jelölést, McAdams meg igen.
      A legjobb forgatókönyvért járó díjat viszont megérdemelte.

      • csiki1991 szerint:

        Hát nem volt annyira kiemelkedő egyik sem… Nem tudom kinek adtam volna, azóta láttam mindet, de hogy Oscar-t egyiknek se, az azért durva év egyébként 😀 Mondjuk a Kémek hídja-Mad Max-Marsi-Nagy dobás vonalon bármelyikkel inkább kiegyeztem volna 😀

  2. nyuszisz szerint:

    Én is többet vártam ettől a filmtől. Viszont a Saul fia kifejezetten tetszett, ott pont nem éreztem, a téma ellenére, hogy tipikus oscar, de ennél igen.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s