Olvasnivalók 2024-ben

Tavaly mindössze négy könyvet sikerült elolvasnom, ami finoman szólva is gyalázatos teljesítmény. Idén mindenképpen több könyvet kell olvasnom. 2023-ban A latorral indítottam az évet, ami jó könyv volt, majd következett a Hunyadi – Vihartépte zászlaink, ami még izgalmasabb olvasmány volt. Nyáron elolvastam A siló – Holston című első kötetét, ami könyvnek sem igazán nevezhető, hiszen még 60 oldal sincs. Aztán jött a Kárpáthy Zoltán, ami kitartott az év végéig, mert nagyon nehezen boldogultam vele. Alapvetően nem volt rossz könyv, de helyenként annyira unalmas részekkel fárasztott Jókai, hogy sokáig inkább hanyagoltam – más könyvbe viszont addig nem akartam belekezdeni. A végére azért kialakult, kimondottan jó részek is voltak a könyvben, de összességében az Egy magyar nábob jobban tetszett.

Mivel 2023-ban alig olvastam, idén egy húszas listát… akartam összeállítani, de végül 24 lett belőle. Végül is… 2024 van. Az elsőt már elolvastam, és jó nagy csalódás lett. Remélem, hogy a többi jobb lesz. Ezeket szeretném elolvasni 2024-ben:

  • Stefan Zweig: Sakknovella
  • Bánhidi Lilla: Sorsod Borsod
  • Frei Tamás: Puccs Moszkvában
  • Móricz Zsigmond: Tündérkert
  • C. ​J. Box: Az isten háta mögött
  • Alexandre Dumas: A három testőr
  • Bán Mór: Hunyadi – A förgeteg hírnöke
  • Bán Mór: Hunyadi – Angyal a kapuk felett
  • James S. A. Corey: Leviatán bukása
  • Andrzej Sapkowski: Vaják – Az utolsó kívánság
  • Francine Rivers: Az ártatlanság gyermeke
  • Szabó Magda: Abigél
  • Adrian Tchaikovsky: A pusztulás gyermekei
  • Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés
  • Herczeg Ferenc: Északi fény
  • Frank Herbert: Dűne
  • Scott Sigler: Aliens: ​Falanx
  • Kollarits A. Christie: Az elveszett lány
  • Budai-Sántha Balázs: Háború
  • Alexandre Dumas: Monte Cristo grófja
  • Bónizs Róbert: Toldi – Ördögi erő
  • Gráczer L. Tamás: A háromfa hölgye
  • Nyirő József: Uz Bence
  • Jules Verne: 80 nap alatt a Föld körül

Ha ezt mind elolvasom, akkor tuti, hogy találtam valami időmegállító készüléket.

Kategória: könyv
Címke:
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

11 hozzászólás a(z) Olvasnivalók 2024-ben bejegyzéshez

  1. speranza szerint:

    Jókait illetően ne ostorozd magad, mert mai szemmel nézve az ő könyveinek elég nehéz a nyelvezete. Emlékszem, hogy A kőszívű ember fiaiban is volt egy hosszadalmas, 10-15 oldalas csatajelenet, amit ő 1869-ben az egyik legizgalmasabb cselekményként tarthatott számon, de én annyira ásítoztam rajta, hogy átugrottam, és már sosem fogom megtudni, mi zajlott azokon az oldalakon. Mea culpa! 🙂
    Alexandre Dumas azonban egészen más tészta. Az ő könyvei a mai napig szórakoztatóak és olvasmányosak. A Monte Cristo grófja pedig szerintem a világirodalom valaha írt legjobb kalandregénye. Tény, hogy elég nagy terjedelmű, de nincs egy unalmas lapja sem. (Szemben mondjuk A három testőrrel, amiben voltak vontatottabb részek.) Ha csak egy könyvet veszel a kezedbe egész évben, akkor ez legyen az! Látom, hogy már évek óta halogatod az olvasását, pedig nem kell tőle megijedni, nagyon jó. Sokkal összetettebb, mint a filmek/sorozatok, amik készültek belőle. Négyszer olvastam el eddig, de ha megérem, tutira újra fogom még olvasni. 🙂
    A Tündérkert pedig az én listámon is szerepel. Már meg is érkezett, csak hangulat kellene hozzá, de az egyelőre várat magára, mert maradt még egy-két krimim karácsonyról, ami nem fért bele a szünidőmbe. 🙂

    • Desmond Wallace szerint:

      Jókaival egyébként nincs bajom. Elég sok könyvet olvastam tőle, kimondottan csípem a regényeit, de ebben volt egy vontatott politikai csatározás, amit nagyon untam.

  2. Johty szerint:

    A listádból csak az Uz Bencét olvastam, nagyon jó és garantált a nevetés. Én is alig bírtam letenni, sőt nem is bírtam felolvasni, mert elfog a röhögőgörcs.
    Az Abigélt elkezdtem, de nem bírtam befejezni, nehéz a nyelvezete.

    Nos, megosztom a terveimet:
    A Dűne
    Márai Sándor könyvek
    Agatha Christie könyvek
    Rejtő Jenő könyvek
    George Orwell: 1984
    Edith Eva Eger: A döntés
    Narnia krónikák

    • speranza szerint:

      Edith Eva Eger könyvét én is kinéztem már, de a nehéz téma miatt még nem tudtam rászánni magam, hogy el is kezdjem. 🙂

  3. speranza szerint:

    Ma fedeztem fel, hogy az általam egyik legjobbnak tartott amatőr felolvasó (Professor a „művészneve”) pár nappal ezelőtt – a Magyar Elektronikus Könyvtárért Egyesület megbízásából – elkezdte feldolgozni a Monte Cristo grófját. Eddig 31 részlet készült el, de a felolvasás folyamatos. Nem tudom, hogy ez a verzió milyen lesz, mert én Csetényi Erzsi fordítását ismerem, ezt a változatot pedig Harsányi Kálmán fordította, még a 20. század elején, de kíváncsi vagyok rá. A fájlok letölthetők, vagy helyben is meg lehet hallgatni őket, ezen a linken:
    https://professorhangoskonyvek.hu/2024/01/08/alexandre-dumas-monte-cristo-grofja/ 🙂

  4. speranza szerint:

    Megjelenés alatt áll a Tündérkert folytatása, A nagy fejedelem, a Lazi Kiadónál:
    https://www.lira.hu/hu/konyv/szepirodalom/a-nagy-fejedelem

    Pont most olvasom egyébként a Tündérkertet. Gyorsan haladok vele, bár néhol ennek is elég régies a nyelvezete. Érdekes, hogy már kb. a 2/3-ánál tartok, de eddig sem Báthory Anna, sem Báthory Erzsébet nem szerepelt benne, legfeljebb említés szintjén. A sorozathoz sok mindent átírtak, csak a cselekmény főbb vonalait hagyták meg, és a könyvnek teljesen más a hangulata is, jóval autentikusabb. Nem bántam meg, hogy ezt választottam februárra. 🙂

    • Desmond Wallace szerint:

      Köszi az infót!
      Én még nem kezdtem el, de jó, hír, hogy jön a folytatás is.

      A nyomorultak új kiadásának örülnék a legjobban. Ha már a Háború és béke olyan szép új kiadást kapott, ez is megérdemelne egy olyat.

      • speranza szerint:

        Melyik kiadásra gondolsz? Mert az Európa Kiadó az utóbbi években elkezdte újra kiadni a nagy orosz írók, pl. Tolsztoj és Dosztojevszkij könyveit. (Ha jól emlékszem, a dupla kötetes Anna Karenyina volt az első.) De közben a 21. Század Kiadónál is megjelent A háború és béke egy új fordításban, három kötettel, díszdobozban. 🙂

  5. speranza szerint:

    Áprilisban megjelenik a harmadik kötet is:

    https://www.lira.hu/hu/konyv/szepirodalom/a-nap-arnyeka

    Tök jók ezek a borítók. 🙂

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .